Barnevogn eller rejseseng på ferie

2. oktober 2008

Alder:
6 mdr.

Barnevogn eller rejseseng på ferie

Hej Helen

Tak for dit svar angående skemad - vi synes det går meget bedre med at spise.

Vores næste udfordring er en tre ugers ferie til Spanien, hvor vi har lejet en lejlighed. Eneste minus er at der ikke er noget babyseng i lejligheden - så vi skal have noget med som Emil kan sove i. Vi er i tvivl om hvad der er smartest - vi skal jo have 1000 ting med.

Vi overvejer:

1. Barnevogn og klapvogn (en paraplyklapvogn med 5 rygstillinger, men af den spinkle slags). Så skal han sove i barnevognen både til lur og om natten.

2. Klapvogn og rejseseng ...

Annonce

... (stadig paraplyklapvognen) - så skal have sove i klapvognen om dagen, hvis vi ikke er hjemme.

Vi er i tvivl om, hvad der er bedst for Emil. Uden tvivl nemmest for os at lade barnevognen blive hjemme. Men må han sove i paraplyklapvognen 1-2 timer 2 gange om dagen i tre uger? Den har jo ikke en madras som barnevognen har.

Derudover skal vi have autostol og en handysit med, så der er jo ting nok.

Mad, bleer etc. regner vi blot med at købe dernede - og så selvfølgelig kun give ham flaskevand.

Hvad tror du vil være den bedste løsning??

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.